Szukaj wiadomości:

Izrael przygotowuje się do ataku na Iran, uderzy w 12 celów

PAP | dodane 2009-04-18 (19:25)

drukuj A A A
Izraelskie dowództwo wojskowe szykuje się do ataku lotniczego na domniemane instalacje nuklearne w Iranie i chce być gotowe do takiej operacji w krótkim czasie od otrzymania zgody ze strony rządu - twierdzi "The Times".

Londyńska gazeta pisze, że w ramach przygotowań do ataków wymagających precyzyjnych bombardowań, lotnictwo izraelskie wyposażyło się w trzy samoloty wczesnego ostrzegania i kontroli AWACS, a na maj zaplanowano największe w historii Izraela ćwiczenia ludności cywilnej na wypadek irańskiej akcji odwetowej.

Elementem przygotowań będzie też, wspólne z Amerykanami, testowanie systemu obrony antyrakietowej - Arrow.

- Izraelczycy chcą wiedzieć, że w przypadku, gdy jego lotnictwo otrzyma zielone światło do ataku, będzie mogło przeprowadzić go w ciągu kilku dni lub nawet godzin. Przygotowania do takiej ewentualności odbywają się na każdym szczeblu - powiedział "Timesowi" wysokiej rangi przedstawiciele izraelskiego resortu obrony.

-
Nie wysuwalibyśmy gróźb wobec Iranu, jeśli nie dysponowalibyśmy siłą na ich poparciePrzedstwiciel wywiadu Izraela
Nie wysuwalibyśmy gróźb wobec Iranu, jeśli nie dysponowalibyśmy siłą na ich poparcie - dodaje inny izraelski przedstawiciel reprezentujący wywiad.

Izraelscy wojskowi sądzą, iż ich lotnictwo musiałoby uderzyć w ponad 12 celów. Wśród nich wymienia się Natanz, gdzie ma być produkowany wzbogacony uran, Isfahan, gdzie 250 ton gazu ma być przechowywane w tunelach i Arak, gdzie usytuowany jest schładzany wodą reaktor produkujący pluton.

W marcu lotnictwo izraelskie w ramach przygotowań do działań lotniczych na dalekich odległościach zbombardowało konwój w Sudanie, o którym twierdzi, że miał być w drodze do Strefy Gazy z dostawą broni dla palestyńskiego Hamasu.

Ewentualny atak Izraela musiałby zostać dokonany z wykorzystaniem przestrzeni powietrznej Jordanii i Iraku, a więc nie mógłby odbyć się bez przynajmniej milczącej zgody Amerykanów.

Według Ephraima Kama, wicedyrektora Instytutu Badań nad Narodowym Bezpieczeństwem, zgoda Amerykanów na izraelski atak lotniczy na Iran nie wchodzi w grę.

- Establishment obronny USA nie ma pewności, czy izraelska operacja wojskowa zakończyłaby się sukcesem i sądzi, że jej skutkiem byłoby tylko opóźnienie irańskiego programu atomowego o 2-4 lata - uważa Kam.

Jego zdaniem izraelskie groźby są sygnałem dla międzynarodowej opinii publicznej, iż jeśli we własnym zakresie nie zdoła ona rozwiązać kwestii domniemanego irańskiego programu nuklearnego, to Izrael jest w każdej chwili gotów rozwiązać ją "po swojemu".

Zachód oskarża Iran o dążenie do zdobycia broni jądrowej, natomiast władze w Teheranie twierdzą, że ich program nuklearny jest pokojowy i służy energetyce.

Prezydent USA Barack Obama ma w planach wizytę w Izraelu w czerwcu. Przedtem będzie mógł ocenić sytuację polityczną w Iranie, która wyłoni się w następstwie wyborów prezydenckich, zapowiedzianych na czerwiec.


(bart, po)

oceń
0
0
Podziel się

Więcej na ten temat

wiadomości

w innych serwisach WP

Opinie (1257)

Ocena: 0 [0]
~Hush [2011-02-23 23:21]

Nie jest Dobrze to ze wszystkimi
Dosyć ogólne spostrzeżenie ale zakładam, że każdy ma swoją wiarę i opowiada się za jej prawami. Każdy wyznaje jakieś zasady i żyje w zgodzie z pewnymi wartościami. Jakie Wy macie wartości?? W większości (nie chce powiedzieć, że we wszystkich bo nie czytałem do końca) wypowiedziach jest jakiś konflikt. Świat chce wojny, Większość z was ja wywołuje również w sobie. Niech się tłuką nas to nie dotyczy... Oczywiście że nas dotyczy i powiem że bardziej i szybciej niż się nam zdaje by nas to dotknęło. Jeśli wybuchnie konflikt i włączą się (obojętnie w jakim charakterze) Stany, to i ONZ a jak ONZ to i my. Pełno wypowiedzi ma podstawy nazistowskie. ktoś kogoś nie lubi i już. Zastanówcie się nad swoim systemem wartości bo w kazdym z nas jest jakaś wojna. Nie byłoby takich skutków II wojny światowej gdyby ludzie tego nie chcieli (w tym przypadku III Rzesza). Tak samo jest tutaj. Każdy z nas jesli znajdzie wytłumaczenie będzie mordował, gwałcił, upokażał itd. ale nigdy nie chciałby doświadczyć tego na sobie. Przepraszam za literówki i błędy.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Hush [2011-02-23 23:21]

Nie jest Dobrze to ze wszystkimi
Dosyć ogólne spostrzeżenie ale zakładam, że każdy ma swoją wiarę i opowiada się za jej prawami. Każdy wyznaje jakieś zasady i żyje w zgodzie z pewnymi wartościami. Jakie Wy macie wartości?? W większości (nie chce powiedzieć, że we wszystkich bo nie czytałem do końca) wypowiedziach jest jakiś konflikt. Świat chce wojny, Większość z was ja wywołuje również w sobie. Niech się tłuką nas to nie dotyczy... Oczywiście że nas dotyczy i powiem że bardziej i szybciej niż się nam zdaje by nas to dotknęło. Jeśli wybuchnie konflikt i włączą się (obojętnie w jakim charakterze) Stany, to i ONZ a jak ONZ to i my. Pełno wypowiedzi ma podstawy nazistowskie. ktoś kogoś nie lubi i już. Zastanówcie się nad swoim systemem wartości bo w kazdym z nas jest jakaś wojna. Nie byłoby takich skutków II wojny światowej gdyby ludzie tego nie chcieli (w tym przypadku III Rzesza). Tak samo jest tutaj. Każdy z nas jesli znajdzie wytłumaczenie będzie mordował, gwałcił, upokażał itd. ale nigdy nie chciałby doświadczyć tego na sobie. Przepraszam za literówki i błędy.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Pikus [2009-04-21 22:29]

nie jest dobrze
kurna- w piątek rano tam lecę na wycieczkę. Zabuliłem juz cała kasę więc nie bardzi idzie zrezygnować. Może parę dni poczekają. Jak nie to bedę jednym z niewielu Polaków którzy rozpętali III Wojnę Światową.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~robiący na rzadko [2010-10-30 23:16]

600 samolotuf
chyba islael wygra wojne bo ma 600samolotuf nowocesnych

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~orlik [2010-08-05 15:11]

izrael sam sobie winny
prawda jest taka że to izrael już nie jedną wojne na bliskim wschodzie wywołał to oni są agresorami wobec palestyńczyków kto mieczem wojuje od miecza ginie niech sobie sami radzą

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Leon [2010-06-24 01:39]

Izrael broni zachodniej cywilizacji!!!
W potoku poprawności politycznej tylko Izrael nazywa rzeczy po imieniu i stoi na pierwszej linii frontu. Jak tak dalej pójdzie to Europa stanie sie kolonią muzułmańską. W naszych miastach pojawią sie meczety itd. My wszyscy Europejczycy powinniśmy ze względu na nasze żywotne interesy stać murem za Izraelem. Iran powinien być przywołany do porządku i poznać swoje miejsce w szeregu. To jest być albo nie być dla naszej zachodniej cywilizacji.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Jabłonowski [2009-04-19 11:48]

IRAN UDERZY NA IZRAEL 3/4 DNI WCZEŚNIEJ
Jak podaje Agencja Sinhua, Iran gotowy jest uderzyć na Izrael o trzy do czterech dni wcześniej, atakując rakietami o niskim pułapie Tel Aviv i Haifę - miasto produkcji zbrojeniowej, jak również uderzy na izraelskie instalacje atomowe na pustyni Negev. Chińczycy podają, że ich satelita w kosmosie ma wszelkie dane odnośnie ruchów sił powietrznych sjonistów oraz jednostek morskich, które ukazują się pod wodą w Zatoce Perskiej. Uderzenie Iranu wespół z uderzeniem Hoesbolahu z Libanu ma być piorunujące. Satelita irański namierza również jednostki amerykańskiej Navy w basenie Zatoki Perskiej, a szczególnie w cieśninie Ormuz. Satelita irański jest zdolny widzieć na ziemi nawet skorpiona. Kto wygra tę wojne? Oczywiście Iran, mający potężny potencjał zbrojny oraz poparcie Chin i Korei Północnej. III wojna światowa?...Oczywiście. Przestanie wreszcie istnieć państwo agresji, zbrodni ludobójstwa jak i holokaustu. Byłaby to również zemsta za krwawą agresję na Gazę.

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Leon [2010-06-24 01:33]

Izrael broni zachodniej cywilizacji!!!
W potoku poprawności politycznej tylko Izrael nazywa rzeczy po imieniu i stoi na pierwszej linii frontu. Jak tak dalej pójdzie to Europa stanie sie kolonią muzułmańską. W naszych miastach pojawią sie meczety itd. My wszyscy Europejczycy powinniśmy ze względu na nasze żywotne interesy stać murem za Izraelem. Iran powinien być przywołany do porządku i poznać swoje miejsce w szeregu. To jest być albo nie być dla naszej zachodniej cywilizacji.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~wróg islamu [2009-04-19 11:40]

Kretynie
Gdy padała Warszawa w II wojnie Św, to islamskie bydło skakało z radości.Czy chcesz doczekać sie tego,że islamski bydlak zrobi z twoją córką co zechce ,a ty kafir nic zrobić nie będziesz mógł bo według koranu jesteś podczłowiekim??

odpowiedz

pokaż 4 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
dracov6664 [2009-04-19 10:39]

VIVA ISRAEL
Popieram Izrael w 100%

odpowiedz

pokaż 13 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Bolo [2009-05-17 06:01]

Izrael przygotowuje się do ataku uderzy w 12 cfelów
Izrael przygotowuje się do ataku na Iran, uderzy w 12 cfelów.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Bolo [2009-05-17 05:56]

Izrael przygotowuje się do ataku uderzy w 12 cfelów!
Izrael przygotowuje się do ataku na Iran, uderzy w 12 cfelów!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ff [2009-05-06 14:31]

a ja mysle
ZE CALE ZLO IDZIE Z USA I TO ONI CHCA WLADZY NAT CALYM SWIATEM TYLKO PRZESZKADZAJA IM JESZCZE NIE KTÓRE KRAJE KTÓRE NIECHCA Z NIMI WSPULPRACOWAC MAJA DOSKONALY PERFEKCYJNY PLAN NA NASZE ZYCIE!!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~oponka57US [2009-04-23 14:48]

W PRL-u uczyli nienawisci do Izraela-fakt
IZRAEL MA PRAWO ISTNIEC i KONIEC KROPKA.Glupcom nie wolno miec broni ATOMOWEJ koniec kropka. Popieram calkowicie Izrael.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~KSERKSES [2009-04-19 12:53]

VIVA IRAN - VIVA PERSJA!...
Śmierć ludobójcom izraelskim!...

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~~sun [2009-04-23 18:28]

Znow Bliski Wschod,
Zawsze tu bylo zarzewie konfliktow.Izrael ,to punkt zapalny ochraniany przez USA.Przeciez Iran nikogo nie zaczepia,na nikogo nie napadl.To wszystko zaplanowane przez USa,tylko ma byc wykonane przez Izrael.A swiat widzi i milczy.Irak sie konczy ,trzeba nowy wywolac konflikt.To jest taka polityka Ameryki.Gdzie jest wzglednie spokojnie to USA wsadza ,,kij w mrowisko",bo jest pewna swego bezpieczenstwa.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~wróg [2009-04-18 20:34]

Z całego serca popieram politykę Państwa Izrael
Jedno z niewielu normalnych państw w świecie

odpowiedz

pokaż 52 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~xzy [2009-04-21 11:10]

Na co Iran czeka.
Iran wie i nic nie robi. Czy oni nie wiedzą, że należy podjąć działania wyprzedające... Jacy z nich taktycy?!

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~colonel greg [2009-04-20 20:42]

czy ktos cos wie o przelocie na Sudan
czy ktos ma blizsze informacje o trasie przelotu, lub zna zrodlo: prasa , net ?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~sonia [2009-04-20 20:41]

Po właściej stronie...
To przerażające jak łatwo zmanipulować i zastraszyć ludzi. Państwa arabskie nie stanowią żadnego zagrożenia, każdy kraj ma jednak prawo bronić się przed obcą agresją. Polska powinna opowiedzieć się po właściwej stronie, a nie przyklaskiwać głupiej przemocy w imie czyiś zysków (nie wolno nam godzić się na agresję izraelską czy amerykańską, nigdy nie powinniśmy tego robić), czy nawet własnych zysków.Tyle razy w historii karmiono nas fałszywą propagandą, że powinniśmy się już na nią uodpornić, a my wciąż powtarzamy te same błędy. Zgadzam się z komentarzami mówiącymi o nieuchronnnej wojnie, ale takie głosy pojawiały się już wcześniej, parę lat temu ostrzegały przed rosnącą agresją Izraela. Mam nadzieję, że Polska i inne państwa europejskie opowiedzą się po właściwej stronie za nim będzie za późno, bo dziś można jeszcze zatrzymać śmiercionośną machinę izraelsko-amerykańską, dziś jeszcze jest czas by do nie dopuścić do straszliwej wojny.

odpowiedz

Polecane: Pogoda | Wyznaczanie trasy | BMI | Tarot | Program tv | Plotki | Moje IP | Wiadomości | Sport | Top News
Copyright © 1995-2012 Wirtualna Polska